A Keret Alkotó Csoport tagjai ösztöndíjat alapítottak a társadalmi párbeszéd beindításáért.

A Keret Alkotó Csoport Kulturális Egyesület tagjai évek óta tartanak drámapedagógiai, playback színházi és színházi nevelési elemeket ötvöző foglalkozásokat többek között Kisharsányban, Nagyharsányban, Gilvánfán, Magyarmecskén és Kistótfaluban. Bognár Csaba, Hoffmanné Toldi Ildikó és Zaharia Zita az alkalmak során olyan jellemző dolgokat észleltek, hogy „a látogatott településeken magas a munkanélküliség, aminek részben az elszigeteltség is oka lehet. Úgy láttuk, hogy hatékonyan tudjuk színházi eszközökkel megmozgatni az embereket, párbeszédet kezdeményezni, hogy aztán nagyobb eséllyel jelenjenek meg a munkaerőpiacon.”

A Keret alkotóközösség régóta szervez színházi nevelési, drámapedagógiai foglalkozásokat Pécsen és a falvakban. Viszonylag korán szembesültek azzal, hogy a foglalkozásaikra nagy igény van.

„A közösségek felől olyan nagy mennyiségű megkeresést kaptunk, hogy hiába szerettünk volna, már nem voltunk képesek minden igényt kielégíteni. Felvetődött, hogy a módszereinket megoszthatnánk, s utánpótlást keresünk, így talán jövőbeli munkatársakra is lelünk” – magyarázták, hogy miért alapítottak ösztöndíjat az Erősödő Civil Közösségek program támogatásával.

A hiánypótló képzésben tavaly hat fiatal részesült. Az ösztöndíjasok tapasztalt drámatanárok mellett nem csak elméletet tanultak, de csapatépítő tréningen vettek részt, már működő projektekbe szálltak be, s élesben is hasznosíthatták a szerzett tudást. Az ösztöndíjprogram második féléve a közös alkotás időszaka volt, két színházi produkció készült el szeptember és december között.

Kipróbálhatták magukat a zeneszerzésben, éneklésben, technikusi teendőkben, hiszen egy kicsi társulatnál valamennyire mindenkinek mindenhez kell érteni. „A program utolsó fázisában az ösztöndíjasok a fellépésekben, a színházi előadás kivitelezésében és a közönséggel zajló drámatanári munkában vettek részt. Ezzel megtapasztalták azt is, hogy milyen formális keretek között alkotó csoportot működtetni.”

Az ösztöndíjasaiktól naplót, reflexiókat kértek a tevékenységeikről, hogy nyomon tudják követni a tevékenységüket, s mérni tudják az elért eredményeket. Nagyon hangsúlyossá vált a Fogd a Kezem Alapítvánnyal közös előadás is az ösztöndíjprogramban, egy ösztöndíjas kivételével mindenki szerepelt végül a darabban.

Similar Posts