A „Van közünk egymáshoz” Alapítvány tagjai a helyi iskola felvirágoztatását tűzték ki célul Bárdudvarnokon. A legfontosabb elérni, hogy ne zárjon be a település jövőjét jelentő intézmény.

Milyen kilátásai vannak egy bő ezerfős falunak a köznevelés tekintetében? Mióta táncol a szakadék peremén a bárdudvarnoki iskola? És mit lehet tenni azért, hogy többen írassák ide gyermeküket? Először ezek a kérdések merülhetnek fel abban, aki megismeri a „Van közünk egymáshoz” Alapítvány történetét.

Az alapítvány tevékenységeinek mindig is központi eleme volt a néphagyományok felelevenítése, az emberek megszólítása, bevonása, közösségi programok szervezése és lebonyolítása a helyi fiatalok, diákok aktív részévtelével. Első ECK projektjük során ennek szellemében arra törekedtek, hogy összekapcsolják Bárdudvarnok szerteágazó településrészeit.

A teljes egészében helyi emberekből álló csoport magját többgyerekes, gondolkodó, aktív családok adják. Van köztük egyetemi oktató, könyvtáros, ügyvéd, pedagógus, művész, testületi tag, sőt polgármester is. A sokszínűségnek köszönhetően az alapítványnak jól használható tapasztalata van rendezvény-, képzés-, programszervezés terén. Eddigi büszkeségeik közül a felvirágoztatott óvodáról mesél legszívesebben Sziklai Ágnes művelődésszervező, az alapítvány kuratóriumi tagja.

„Az emberi életben az egyik legfontosabb a közösséghez tartozás, egy közös célért dolgozás. Jó példa erre a helyi óvoda, hiszen összefogással elértük, hogy a környező falvakból is ide járjanak a gyerekek” – meséli Ágnes. „Most ugyanezt szeretnénk az iskolánkkal kapcsolatban is. A helyi intézmény megszűnése ugyanis szinte visszafordíthatatlan helyzetet okozna. Azt gondoljuk, hogy településünk számára létkérdés az iskola életben maradása, hogy olyan intézmény legyen, ami a helyi igényekre és erőforrásokra reagál. Minden adottságunk megvan hozzá, hogy egy családias, színvonalas, gyerekcentrikus iskolánk legyen.”

Ami akár városiak számára is vonzó oktatási intézmény lehet. A népszerűsítést részben az Erősödő Civil Közösségek program támogatásával valósították meg, miközben közösségi események, családi programok szervezésével is igyekeznek motiválni a szülőket, vonzóbbá tenni az iskolát. A misszió, hogy helyben taníttassák gyermeküket, s hogy ez a diákok számára is értékké váljon.

Az alapítvány tevékenységei során több szervezettel (Nemzeti Művelődési Intézet, Cselekvő Közösségek, Hungarikum Bizottság) is együttműködik, hisznek a széles körű civil összefogás szükségességében. “Aktívan részt veszünk minden kezdeményezésben, ami segíti közösségünket a céljai elérésében. Bárdudvarnokon nagyon jó tapasztalataink vannak a közösség aktivitását illetően, a faluházi programokat és számos tevékenységünket a falubeli szülők és a helyi önkéntesek segítségével valósítjuk meg” – magyarázza Ági, majd hozzáteszi, végső soron olyan tudatos, stabil, erős közösséget szeretne kovácsolni társaival, amely akar és képes is egy jó ügy érdekében cselekedni.

Similar Posts